Tuesday 4 November 2014

mengapa aku

4/11/14 - Selasa - 21:52
hye semua :)
aku bertanya Tuhan apa fungsi kewujudan aku di dunia ini , sedangkan aku hanya memberi kesakitan kususahan kepada yang lain . aku terus bertanya mengapa aku diwujudkan sedangkan mereka seperti tidak mahu aku wujud dalam kalangan mereka . mengapa diri aku ?
jauh dalam hati aku amat terasa dengan mereka . amat terasa . Tuhan ku mengapa ? sedangkan aku sebahagian daripada mereka . Tuhan ku mengapa ?
aku cuma cebisan yang tak terlihat , sakit amat hati aku rasa .
ingin dibuang jauh tapi tidak terpadam sakitnya .
jauh jauh jauh
jauhlah kau pergi wahai sakit
tidak mahu ku merasa lagi
perit
perit amat ku rasa bila ku fikirkannya
Ada siapa yang tahu apa yang ku rasa ?
tidak !
sikit pun tiada siapa yang rasa
mereka mungkin bertepuk tangan
bahagia melihat aku begini
Tuhan ku mengapa aku ?
mengapa aku sebegini rupa ?
adakah aku sebahagian dari mereka ?
akal aku kerap bertanya
Tuhan ku ,mengapa aku ?

No comments: